A jövő vezetőit keressük

Vélemények
Interneten nevelkedő generáció a munkában
Élettapasztalat vagy újszerű problémakezelés a fontosabb?
2015-08-17 22:04:44
Az emberek nem akarják többé, hogy eladjanak nekik
Így használhatja a közösségi médiát! Richard-Branson milliárdos vállalkozó tanácsai
2017-01-26 23:36:22
A munkák jelentős részét robotok vehetik át
Egy uniós jelentéstervezet szerint a jelenleg emberek által végzett munka jelentős részét robotok vehetik át. Így egyre nőhetnek az oktatást, a foglalkoztatást, a szociális biztonsági rendszerek életképességét érintő aggodalmak.
2016-08-02 23:16:23
Honnan jön a pénz az MLM-ben? És mennyit lehet keresni vele?
Ilyen egyszerű, nincs átverés
2017-01-27 00:28:07
Pizzafutárból MILLIÁRDOS, AKI SZABAD AKART LENNI - most elmeséli sikerei titkát
Én szabad, független és a gazdag akartam lenni, de persze ezért tenni is kellett.
2017-01-26 21:29:02
Életképek a cég életéből
Reklámmentes weboldal

Neked is lehet profi, reklámmentes weboldalad

Regisztrálj itt >>>

 

Az érzés


Az MLM tévhiteiről és a pilótajátékokról

Multi Level Marketing, avagy mlm.

E három betűs rövidítéssel nap mint nap találkozunk, leginkább mesés gazdagságról szóló ígéretek és átveréses történek formájában. De mi az igazság erről az üzleti formáról, s mikre kell figyelnünk?

A legtöbb mlm-es témájú könyv arról szól, hogy fejleszd magad, legyél kitartó meg erős, és a végén milliomos leszel. Erre nyilván szükség van, hiszen ha az iskola csak túlélni tanít meg, akkor valahol érdemes megtanulni a sikerhez vezető dolgokat is. Ellenben nagyon fontos az is, hogy ne egy süllyedő hajón legyünk a világ legjobb kapitányainak egyike, hanem tudatosan válasszuk ki a számunkra legmegfelelőbb hajót.


Fontos az, hogy tanuljuk meg megkülönböztetni a pilótajátékokat a tisztességes üzletektől, és mentsünk meg együtt mindenkit attól, hogy beleessen a csapdákba.

- Miért van ennyi negatív sztereotípia az mlm szó említése kapcsán nálunk? 


- Nem csak itt jellemző ez. Sok külföldi rokonom és barátom nézett hülyének négy éve. Eltelt négy év, tízszeresére nőtt a tőzsdei értéke a cégnek, kétszeresére a forgalma és olyan megoldásokkal állt elő, amire itthoni tudósok is felkapták a fejüket, s a hozzáállás is lassan változni kezdett.

Legtöbbször a partner cég nem is éli meg a 4-5 évet, hogy ez bekövetkezhessen.

Az emberek többségének a fejében az mlm-ről a következő szavak jutnak eszébe: „lehúzás, gyűlés, drága termékek, beszervezés". Ez olyan, mintha a nőkről csak rosszat mondanánk, mert egyszer csalódtunk valakiben.

- Mennyire más az mlm-rendszer külföldön és itthon? Mitől sikeresebb pl. Amerikában? Hogy lehetne nálunk is átértékelni, fellendíteni ezt a kereskedelmi formát?

Ha valahol sikeresebb, az a Távol-Kelet. Thaiföld, Korea, Japán. Fegyelmezett emberek, célorientált nemzetek.

Európában egy kicsit elkényelmesedett népek vannak, nagy egoizmussal, kevés alázattal. Ez volt jellemzően a siker záloga.

Magyarország felveszi a versenyt Európa nagy országaival forgalomban. Szerintem azért is, mert többre vágyunk, meg azért is, mert a hálózat egy jó fizetéskiegészítés is lehet, amire egyszerűen szükség van.

- Milyen a sikeres mlm-es üzletkötő, s melyek a leggyakoribb hibák, amiket elkövetnek a jelöltek

Mint az életben bárhol. Bizalmat ébresztő, nyitott, önálló, precíz, állja a szavát, jó társaság, odafigyel ránk.

A legnagyobb hiba:

  • hogy nem egy szakmának tekintik a lehetőséget
  • Emiatt hamarabb adják fel, mintsem megtanulhatnák és profivá válhatnának benne.
  • Nem kell embereket nyaggatni, beszervezni, átverni. Aki ezt csinálja, veszíteni fog.

Egy brilliáns példa: a minap az egyik pesti bevásárlóközpontban egy ember odajött hozzám, kezében dossziéval, kérdezett hármat, mindegyikre nemmel feleltem. Mire ő nagy mosollyal: "Köszönöm, kell keresnem valakit, akinek legalább az egyik pont fontos!" Majd továbbment... Ilyen a jó mlm-es is.

- Az mlm-es rendszer fontos részei a képzések, melyek nem csak az üzleti részről, hanem a személyiségfejlesztésről is szólnak. 

                                                                ----------------------------------

 

 

További kérdésre a választ a Galaxis Útikalauz a Network Marketinghez megjelent hiánypótló kötetből megtudhatjuk. A könyv angol nyelven is napvilágot látott, Amerikában is hozzá lehet jutni, s már készül a digitális változata is. 


A szerző Méhes Krisztián, 37 éves budapesti fiatalember. Végzettségére nézve közgazdász, tizenöt éve diplomázott az International Business School-ban, majd 2004-ben Bostonban, a Babson College-on vett részt az MBA-képzésben. Hobbija az informatika, a programozás. Dolgozott állami hivatalban, tőzsdei brókerként és elemzőként, évekig tanított a Corvinus Egyetem hallgatóinak gazdasági informatikát. Négy és fél esztendeje melléktevékenységként lett az egyik legnagyobb egészségvédelemmel és szépségápolással foglalkozó cég hálózatépítője, mára sikeres üzletkötője. 

- Korábban több barátom is megkeresett egy-egy "jó" pilótajátékkal - emlékezik vissza a kezdetekre Méhes Krisztián. 


Elemeztem őket, szóltam nekik, hogy borulni fog a rendszer, nem hitték el, veszítettek. Sajnáltam őket, többségüknek az utolsó tízezer forintjai voltak a tét. Tavaly egy nürnbergi konferencián hangzott el, hogy osszuk meg a gondolatainkat az emberekkel könyv formájában, mert szükségük van rá, ekkor ütött szöget a dolog a fejemben. Szerettem volna készíteni egy olyan térképet, ami segít, hogy ne tévedjenek el mások sem a hálózatok csapdáiban, így született meg a könyv. Ősztől a kötet alapján több hazai egyetemen marketing óra keretében oktatni fogjuk a témát. /forrás: kisalfold.hu/

Honnan jön a pénz az MLM-ben?

Fizet a cég, azért a forgalomért, amit generálok nekik. Mert itt a forgalom után van pénz, itt nincs olyan, hogy valakinek a valakije.

Itt csakis az elvégzett munka után van pénz. Nulla munkából nulla pénz van.

De ha valaki szájkaraténél többet is képes végezni, akkor azt megfizetik. Olyan, mintha a közértben dolgozónak azt mondanák, hogy nem fix fizut kap, hanem az általa eladott termékeknek bizonyos %-át fizetnék ki neki.

Ilyen egyszerű, nincs átverés, nincsenek kegyeltek... Sajnos, eladni bárki tud, odamegy a pulthoz, kér 10 dkg felvágottat, bárki el tudja adni neki....

De mivel úgy értékesíteni, hogy igényt kell ébreszteni (ezt csinálják a reklámok a médiában milliárdokért,) az igényt felkelteni és úgy értékesíteni sokkal nehezebb, ezért nem megy mindenkinek, ezért nem tud ezzel az üzlettel mindenki pénzt keresni....

 

Mégis, mennyit lehet keresni ezzel? Van benne jó pénz?

Persze, az is relatív, kinek mi a jó pénz... ez is egyéni... van akinek segítség pár tízezer, pár százezer, vagy van, akinek csak a milliók... de az mlm-ben mindegyik lehetőség adott

Bill Gates szerint

Bill Gates szerint a 3. évezred élenjáró üzletei:

Ahol óriási pénzek vannak :

1. Internet üzlet

Oroszországban az emberek 2/3-a nem ismeri a számítógépet! Elmaradtak tőlünk!

Nagyok a különbségek!

2. Áruház láncolatok

Hálózatot hoz létre az üzletágán belül. Boltok hálózatát hozzák létre, hogy több vevőt szerezzenek.

Hálózat = érdemes csinálni

Pl. ha egy IKEA áruházban tűz üt ki,  leég = cég nem megy tönkre, a hálózat kivédi a kockázatot

3. MLM hálózati marketing

Bill Gates: Gondolat sebessége c. könyvében írta:

A 3. évezred élenjáró üzletévé az élenjáró technológiák fognak válni:

            a.) gyorsétkeztetés

            b.) személyes vagy hálózati marketing, MLM

 

- Szív küldi szívnek üzlet

- Milliomosok közül a legtöbbnek a vagyona MLM-ből származik

- Japánban: termékek, szolgáltatások több, mint 90 %-át MLM-ben értékesítik

Milliárdos üzlet!

Kivonat a Direkt Értékesítők Szövetségének kimutatásából:

"Az ágazat a magyar GDP közel 0,2 százalékát eredményezi. Az ágazat 2014-ben 50 milliárdos forgalmat ért el (azaz átszámolva közel 160 millió dollárt), amelynek jelentős hányadát a Szövetség tagcégeinek eredménye teszi ki.


A világon a közvetlen értékesítők 75%-a nő, Európában ez a szám 84%!

Magyarországon a közvetlen értékesítők 73% nő, 49% végzi a tevékenységet részmunkaidőben és 30% 50 év feletti.

Amennyiben egész Európát nézzük, a közvetlen értékesítők 82%-a, az EU tagállamokban pedig az értékesítők 70%-a dolgozik részmunkaidőben ezen a területen.

Az ágazat főbb jellemzői a folyamatos kiegyensúlyozott növekedés, a befektetett tőke gyors és magas hozamokkal járó megtérülése, valamint hosszú távú nemzetközi terjeszkedési lehetőség.