A jövő vezetőit keressük

Vélemények
Interneten nevelkedő generáció a munkában
Élettapasztalat vagy újszerű problémakezelés a fontosabb?
2015-08-17 22:04:44
Az emberek nem akarják többé, hogy eladjanak nekik
Így használhatja a közösségi médiát! Richard-Branson milliárdos vállalkozó tanácsai
2017-01-26 23:36:22
Honnan jön a pénz az MLM-ben? És mennyit lehet keresni vele?
Ilyen egyszerű, nincs átverés
2017-01-27 00:28:07
A munkák jelentős részét robotok vehetik át
Egy uniós jelentéstervezet szerint a jelenleg emberek által végzett munka jelentős részét robotok vehetik át. Így egyre nőhetnek az oktatást, a foglalkoztatást, a szociális biztonsági rendszerek életképességét érintő aggodalmak.
2016-08-02 23:16:23
Pizzafutárból MILLIÁRDOS, AKI SZABAD AKART LENNI - most elmeséli sikerei titkát
Én szabad, független és a gazdag akartam lenni, de persze ezért tenni is kellett.
2017-01-26 21:29:02
Életképek a cég életéből
Reklámmentes weboldal

Neked is lehet profi, reklámmentes weboldalad

Regisztrálj itt >>>

 

Az érzés


Célkitűzés, hogyan érdemes hatékonyan? A világ első számú célmegvalós

Célkitűzés, hogyan érdemes hatékonyan? 
A világ első számú célmegvalósítójának tanácsai

Az év elején sokan célokat tűznek ki, de csak kevesen érnek célba.

A konditermek és nyelviskolák januárban alig tudják befogadni a jelentkezőket, márciusra viszont gyakran megüresednek a termek.

Mi a titka a célállításnak? Mi az oka annak, hogy vannak olyan emberek, akik sokkal nagyobb arányban valósítják meg a céljaikat, mint mások?                       Segít a szakértő!

A világ első számú célmegvalósítójának John Goddard-ot tartják. Sajnos meghalt nemrégen, de egy fantasztikus ember volt. A New York Times modern kori Indiana Jones-nak nevezte el őt. Az ő példáján nézzük végig a célállítás szabályait.

John Goddard tizenöt éves korában, egy esős vasárnap délután leült a konyhaasztalhoz, elővette a kedvenc füzetét, és egy üres lap tetejére felírta, hogy 

“Életem listája.” 127 nem semmi célt tűzött ki.

Hogy végighajózza a világ leghosszabb folyóit. Végigjárja Marco Polo útját. Cikket ír a National Geographic Magazinnak. Lovagolni fog betöretlen vadlovon, struccon, elefánton, és puputevén. Kiolvassa az egész Encyclopedia Britannica-t.

Az eredeti 127 célból 114-et meg is valósított! És még további négyszázat!

Magassági rekordokat állított fel civilként katonai repülőgépekkel folytatott repüléseivel. Túlélte a homokvihart, repülőgépének lezuhanását, csörgőkígyó harapását. Tanulmányozta a navaho és a hopi indiánokat. Lefényképezte a világ nagy vízeséseit. Úszott a világ minden nagy tavában. Látott hamvasztásos szertartást Bali szigetén. Negyven méter mélyre merült a víz alá, és két és fél percig kibírta visszatartott lélegzettel.

Mi az, ami nem sikerült neki?

Nem járt a Holdon. Nem tanulmányozta Komodo szigetén a sárkánygyíkokat, mert a part előtt harminc mérfölddel lerobbant a hajója. Nem olvasta ki teljesen az Encyclopedia Britannica-t, de jelentős részét igen. Nem járt a világ összes országában, csak harminc marad ki. Nem járt az Északi- és a Déli-sarkon. És nem szerepelt Tarzan filmben.

Túlélte viszont a prosztatarákot is, amely nem szerepelt sem az eredeti, sem a későbbi célok között. De itt is kitűzte keményen, hogy meggyógyul. És meg is gyógyult! Tanulmányozta a betegséget. Tanulmányozta, hogy akik felgyógyultak belőle, azoknak hogyan sikerült. Kizárt az elméjéből minden negatív gondolatot, és csak vígjátékokat nézett.

Akkor nézzük meg, hogy mi volt John Goddard titka!

Kép:PP archív

Businessman Crossing the Finish Line

1. Leírta a céljait!

Akármilyen sikerirodalmat tanulmányoz az ember, mindegyikben azt olvashatja, hogy nagyon kiemeli a célok leírásának fontosságát. John Goddard azt mondta, hogyha valaki leírja a céljait, az olyan, mintha szerződést kötne önmagával. A leírt szerződések pedig jobban megvalósulnak.

2. John Goddard konkrét, kipipálható módon fogalmazta meg a céljait!

Egy jól megfogalmazott cél olyan, hogyha egy külső szemlélő ránéz, azonnal el tudja dönteni, hogy az a cél megvalósult, vagy sem.

Olyan ez, mint a terhesség. Valaki vagy terhes, vagy nem terhes. Nincs olyan, hogy “Én majdnem terhes vagyok.” Vagy hogy “Én nyolcvan százalékban terhes vagyok.”

Vezetőként ne mondja azt az embereinek, hogy “Szeretném, ha a munkahelyi fegyelem nagymértékben javulna!” Mert aztán, ha év végén azt mondja nekik, hogy “Elégedetlen vagyok, mert nem javult nagymértékben a munkahelyi fegyelem.” akkor ők meg lehet, hogy azt mondják, hogy “Micsoda! Főnők! De hát már olyan fegyelmezettek vagyunk!”

A probléma itt az volt, hogy nem határozta meg pontosan, kipipálható módon, ellenőrzőlista-szerűen, hogy mi az elvárás. Hogy mondjuk, nem kell senkinek sem fegyelmit adni. Nem kell senkit sem elbocsájtani. Nem késik senki sem reggel a munkából öt percnél többet. Ezek kipipálhatók!

3. John Goddard határidőt tett a céljai mellé.

“Életem listája!”, írta ő. Ugye itt a halála volt a határidő. Bár ezt nem lehet pontosan előre tudni. De még mindig jobb, mint a semmilyen határidő! A határidő nélküli célok sok esetben sohasem valósulnak meg.

A határidő egy kényszerítő erő, és az utolsó pillanatokban csodákra képesek tőle az emberek. Ahogy az egyik rendezvényszervező ügyfelem mondta: “A rémület az utolsó órákban összerántja a csapatot.”

Sose tegyen időtartamot a cél mellé, mert az mindig odébb csúszik! Egy héten belül le kellene mosni a kocsit, rendet kellene tenni a garázsban, ki kellene mosni a függönyöket. És már két hónapja le kellett volna mosni azt a kocsit. Egy éve rendet kellene tenni abban a garázsban. És már egy fél éve ki kellene mosni azokat a függönyöket. Ismerek olyan házaspárt, aki nyolc éve “Jövőre beköltözik az épülő házába.”

4. John Goddard elképzelte, vizualizálta a céljait!

Kritikusan nehéz helyzetben sokszor fordult ehhez a vizualizációs gyakorlathoz. Elképzelte magát, ahogy megvalósította a célját, és átélte a sikert.

Sok évvel ezelőtt én alapítottam meg a Dél-Dunántúl legrangosabb népzenei eseményét, a Pécsi Nemzetközi Folknapokat. Minden nap fejben ott álltam a POTE aula színpadán. Lelki szemeimmel láttam, hogy fürtökben lóg a sok ember a galériákon. Telis-tele van minden szék és minden állóhely. Éreztem magam mögött a Muzsikás Együttest Sebestyén Mártival. Fogalmazgattam magamban, hogy hogyan fogom őket felkonferálni. Minden áldott nap egy éven keresztül.

És eljött 1990. október 29-e. És valóban fürtökben lógtak az emberek! Valóban minden hely tele volt! Valóban ott voltak a technikusok! Valóban ott állt a színpadon a Muzsikás Együttes és Sebestyén Márti! És valóban én konferáltam fel őket!

Megvalósult, mert vizualizáltam!

5. John Goddard céljai reálisak voltak számára, de kihívást jelentettek

Nem fog olyan célért küzdeni, ami nem reális az Ön számára. És nem fog olyanért sem keményen dolgozni, amit bármikor a kiráz kisujjából. A kettő között kell megtalálni az ideális egyensúlyt.

A fenti öt szabály az, amire nagyon érdemes odafigyelni, amikor célokat tűz ki. Sok sikert kívánok a 2016-os célok eléréséhez!

Piroska Gyula
A cégtulajdonosok barátja

 

/forrás: piacesprofit/

Bill Gates szerint

Bill Gates szerint a 3. évezred élenjáró üzletei:

Ahol óriási pénzek vannak :

1. Internet üzlet

Oroszországban az emberek 2/3-a nem ismeri a számítógépet! Elmaradtak tőlünk!

Nagyok a különbségek!

2. Áruház láncolatok

Hálózatot hoz létre az üzletágán belül. Boltok hálózatát hozzák létre, hogy több vevőt szerezzenek.

Hálózat = érdemes csinálni

Pl. ha egy IKEA áruházban tűz üt ki,  leég = cég nem megy tönkre, a hálózat kivédi a kockázatot

3. MLM hálózati marketing

Bill Gates: Gondolat sebessége c. könyvében írta:

A 3. évezred élenjáró üzletévé az élenjáró technológiák fognak válni:

            a.) gyorsétkeztetés

            b.) személyes vagy hálózati marketing, MLM

 

- Szív küldi szívnek üzlet

- Milliomosok közül a legtöbbnek a vagyona MLM-ből származik

- Japánban: termékek, szolgáltatások több, mint 90 %-át MLM-ben értékesítik

Milliárdos üzlet!

Kivonat a Direkt Értékesítők Szövetségének kimutatásából:

"Az ágazat a magyar GDP közel 0,2 százalékát eredményezi. Az ágazat 2014-ben 50 milliárdos forgalmat ért el (azaz átszámolva közel 160 millió dollárt), amelynek jelentős hányadát a Szövetség tagcégeinek eredménye teszi ki.


A világon a közvetlen értékesítők 75%-a nő, Európában ez a szám 84%!

Magyarországon a közvetlen értékesítők 73% nő, 49% végzi a tevékenységet részmunkaidőben és 30% 50 év feletti.

Amennyiben egész Európát nézzük, a közvetlen értékesítők 82%-a, az EU tagállamokban pedig az értékesítők 70%-a dolgozik részmunkaidőben ezen a területen.

Az ágazat főbb jellemzői a folyamatos kiegyensúlyozott növekedés, a befektetett tőke gyors és magas hozamokkal járó megtérülése, valamint hosszú távú nemzetközi terjeszkedési lehetőség.